måndag 6 september 2010

Att få lufta knäna

Efter de senaste två veckornas härliga väder (bättre sent än aldrig...) så väcktes jag under natten av ylande vindar och piskande regn. Kan det ha varit orkanen Earls svans som svepte över oss? Hösten är här.
Lillan har svårt att acceptera att hon har långbyxor, inte shorts eller kort kjol, på sig för första gången på nästan tre månader. Hela morgonen har hon gått omkring och hållit upp byxbenen ovanför knäna. Well, if you've got the legs for it, why not?
Stackarn. Hon är inte imponerad av byxorna och den långärmade tröjan jag tvingade på henne i morse. Hon brås nog på sin mamma i alla fall och är inte en höst- eller vintermänniska.
För henne kan Israelsemestern inte komma snabbt nog. Har jag nämnt att vi ska åka till Israel?!

7 kommentarer:

Katarina sa...

Trist med vädret,, men men har ju läst att ni ska till Israel snart,, när bär det av?

blir det tältning tro?

ExPIAtriate sa...

Ar sa avundsjuk pa er Israelresa, det later underbart!!
Min lilla gillar inte heller byxor, helt ska man knalla runt i bara trosorna om hon far valja. Sockar avskyr hon.. bavar infor den dag da vi flyttar mot kallare breddgrader.
Hur lange ska ni stanna i Israel?
Kram!

annai sa...

Katarina:
Den 15 okt åker vi. Och ja, jag tror visst det blir lite campling. Svensk chekchouka leker scout ledare och organiserar allt! ;)

ExPIA:
Haha, mina barn är också barfotabarn, trots att vi verkligen inte bor i något barfotaland!
2 veckor ska vi stanna i Israel. Håller på att planera programmet. Inte lätt. Så mycket vi vill se!

Svensk chekchouka sa...

säg till lillan att hon snart fâr visa spirorna igen! Nehej, kommer ni??? vilket datum?? asgarv.

annai sa...

SC:
Attans, jag visste att det var någon jag glömt säga till... ;)

Unknown sa...

Jag som brukar ha noll koll har iaf inte glömt bort att ni ska âka till Israel;)
Jag är höstmänniska och njuter av att fâ gömma gummfläsket i bylsiga tröjor.

annai sa...

Dosiss:
Åh vad bra! Jag var rädd att folk skulle ha missat det... ;)
Ja, det är EN bra sak med hösten. Snygga höstkläder som döljer det som döljas ska.