fredag 10 september 2010

Let the ÄTANDE begin

I helgen ska vi åka ner till Waterville i grevskapet Kerry. Jag har visat bilder från denna vackra del av landet tidigare.
På lördag tänker vi äta på en av våra favoritrestauranger när det gäller fisk och skaldjur. Färskt, färskt, färskt. Gott, gott, gott. Krabba, squid, kummel, lax. Sonen saliverar bara vid tanken på deras räkor. Han älskar fisk och skaldjur.
Dessutom har svärmors lokala brevbärare tydligen fixat färsk hummer till oss också. En mångsysslande brevbärare som känner allt och alla och inte bara levererar räkningar är guld värd.
Och som jag berättat tidigare så innebär varje besök hos svärmor en maratonsession i att avböja och ducka för mat, som erbjuds i en aldrig sinande ström. Smörgåsar, rökt lax, kakor, frukt, vin, kaffe, glass, lammstek, jordnötter. Listan är lika varierad som den är lång. Och sherry förstås. Alltid, alltid erbjudandet av sherry.
Jag klagar inte, Jag vet att det är så välment, men det kan bli lite tjatigt. Och att säga "nej, jag bantar, ska försöka komma i bikinin till Israelresan" (har jag berättat att vi ska till Israel?!) skulle mötas med totalt oförstående och noll sympati.
Så vi hörs efter helgen, ett par kilo tyngre...

6 kommentarer:

Karin sa...

Va, ska ni till Israel? ;) Njut ordentligt, det kommer att bli ännu mer gott att äta i Israel. Och om bikinin är för liten så innebär ju det bara att du blir brun på större yta... :)

Unknown sa...

Vad trevlig att du ska till Israel. Jag sâg att det senaste modet var vita linnen frân H&M. Det mâste du handla sâ att du inte är helt ute pâ Beach Israel 2010:)

Anonym sa...

Gah. Låter jobbigt, både ätandet i Kerry och resan. ;)

Kombinationen grevskapet Kerry och fisk och skaldjur är inte alls illa. Men de pratar roligt där.

annai sa...

Karin:
Du har så rätt. Att vara för smal på stranden är ju nästan som att SLÖSA solstrålar! :)

Dosiss:
Alltså, jag har ju vita linnen, men inte från H&M...funkar det ändå? ;)

tartumaaponderings:
It's a dirty job, but somebody's gotta do it... ;)

Haha, ja visst pratar de lite lustigt. Det tar ett par dagar att acklimatisera sig och innan man förstår allt de säger.

Jenny sa...

Låter som en perfekt helg! Och angående bikinin så håller jag med Karin och hennes smarta tänkande! (det gäller nämligen mig eftersom jag aldrig lyckas hitta en bra tid att banta på, alltid är det något kalas eller högtid full med frestelser!)

annai sa...

Jenny:
Ja vi hade det härligt och åt alldeles för mycket! Hummern var mycket smarrig!
Och visst ska vi lyssna på Karins kloka ord! :)