måndag 17 augusti 2009

Hemma

Vi är hemma igen. Tillbaka på Irland efter årets Sverigesemester. Det är alltid trist att säga hej då till mamma och ibland är det svårare än vanligt.
Men det är skönt att vara hemma. Det tycker barnen också. Lillan hade alla leksaker framrivna innan jag ens kommit ur sängen i morse.
Vi har tvättat av oss resdammet, nästan allt är uppackat och mataffären har precis levererat de varor jag beställt. Jag insåg att det är svårt att handla på distans när man inte varit hemma på ett par veckor och inte vet vad som finns i skåpen. Jag kommer inte att behöva köpa pasta, ris, frukostflingor eller tvättmedel på länge, länge...
Jag tycker om att resa bort och älskar att komma hem igen. Till vårt fina lilla hus. Jag tittar ut i trädgården och konstaterar att även om vädret kanske är bättre på andra ställen, så är gräset inte grönare någon annanstans.

2 kommentarer:

Karin sa...

Ni bor ju på Irland, klart att inte gräset är grönare någon annanstans! Skönt att vara hemma iaf!

annai sa...

Karin: Ja det är alltid skönt att komma hem och sova i sin egen säng. Och maken har jag tränat bra. Han hade städat så fint och skurat golven så att de var hala! Vi glider omkring!