torsdag 20 augusti 2009

Projekt

Hösten närmar sig med stormsteg. Två månaders sommarlov går fort och snart börjar höstterminen.
Något ska ju lillan och jag pyssla med när övriga familjemedlemmar jobbar och går i skolan.
Mitt första projekt är att sätta in foton i album. Något jag inte gjort på säkert 10 år. Det finns en salig blandning kort i kartonger, påsar och kuvert. Bilder från resor, bröllop och familjehögtider. Kort från ett tidigare liv i Paris samt otaliga babyfoton. När sonen föddes led jag av typiskt "första-barnet-syndrom". Jag var tvungen att ta kort varje gång jag tagit på honom en ny utstyrsel. Det kommer att bli en rolig resa down memory lane. Inte alls jobbigt. Man måste tänka positivt...
Projekt nummer två har inspirerats av IKEAs ankomst till Irland. Barnen växer och huset krymper så jag ska införskaffa smarta förvaringsutrymmen. Hyllor, skoförvaring, garderober, lådor och lådsorterare. Och en säng till lillan.
Jag springer omkring med måttbandet och mäter och noterar och tänker så det knakar. Barnen undrar exalterat vad jag ska göra och maken ser lite skeptisk ut.
Oh så roligt vi ska ha, lillan och jag!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag antar att du kommer att inventera ufobutiken ocksâ?

annai sa...

Dosiss: Jaaaa! Snart kommer även jag vara en äkta utlandssvensk. Här ska frossas i smörgåsgurka och Singoallakex ;)