fredag 31 juli 2009

Inte en lugn stund

Här går det i ett på semestern. Vi är precis hemkomna från Kerry, mamma är här och hälsar på, mellantjejen fyller år idag och på söndag åker vi med mamma till Sverige. Det är kul när det händer saker.
Jag ligger i hårdträning för att kulturkrockarna i Sverige inte ska bli alltför smärtsamma:
Jag hälsar inte på grannarna.
Jag låtsas varken höra eller se främlingen som tilltalar mig om vädret eller frågar hur gamla barnen är. Människan måste ju vara onykter.
När jag inhandlar en flaska vin visar jag körkortet ifall kassörskan mot all förmodan skulle få för sig att jag är hälften så gammal som jag faktiskt är.
Jag kastar fram körkortet vid varje kontokortsköp och så låtsas jag att kassörskan frågar med en suck om jag inte har någon svensk legitmation och sen förklarar jag hur man inte har "de fyra sista siffrorna" på Irland. Här brukar kassörskan börja se lite rädd ut och misstänka att jag är lite galen så då brukar jag backa lite.
Men man måste ju vara förberedd när man åker till Svedala!
Hahaha. Som jag skojar!
Det ska bli jättekul att åka till Sverige och det enda jag har tränat på är att fika! Barnen och maken också. Alla älskar fika!

2 kommentarer:

Svensk chekchouka sa...

hi hi hi!!!

annai sa...

SC: Man får skoja lite va? ;)