torsdag 9 juli 2009

Packning

Som jag skrev häromdagen så åker vi på semester i helgen.
Jag packar och barnen hjälper. Eller stjälper...
Jag lägger fram, de bär iväg. Jag packar i, de packar ur.
Lillan är speciellt intresserad av matkassarna. "Oh lovely" säger hon och bär iväg med pastapaket och majsburkar.
Jag tvättar kläder, de smutsar ner sig. Fast jag kan ju i och för sig inte begära att de ska gå nakna fram till dess att vi åker!?!
Och när jag sedan ber dem välja leksaker att ha med sig så kommer de fram med så lustiga saker. Typ fyra pusselbitar från ett 50-bitars pussel. En gammal trasig bil med bara två hjul. En docka utan armar. En sked och ett fat ur leksaksservisen. Saker som de inte lekt med på två år ska plötsligt med oss på semester.
Men mot alla odds börjar det sakta men säkert bli ordning på väskor och kassar och snart är vi på väg. Förhoppningsvis med allt det jag skulle ha med mig i bagaget.

2 kommentarer:

Lillie plein damour sa...

Fniss.
Hoppas att ni har det bra.
KRAM

annai sa...

Lillie: Kram tillbaka. vi har det harligt!