tisdag 21 juli 2009

Skriet fran vildmarken!

Nej da, inget nodrop. Bara ett litet hej fran var semester i underbara County Kerry. Har smitit ivag till postkontoret for att fa kontakt med omvarlden. Vi har det harligt. Att vadret ar vaxlande ar en underdrift. Snabba kast mellan storm, regn och stralande solsken. Men nagot annat hade vi val egentligen inte raknat med.
De stora barnen var pa aventyr i natt. Taltade med pappa i sanddynerna langt fran mamma! De var i extas. Var pa promenad pa stranden och sag en dod sal. Grillade mashmallows pa pinnar over lagerelden. Sov som stockar genom nattens regn och blast. Vilket aventyr nar man ar liten. Ett minne for livet. Jag kan tanka mig att speciellt den doda salen kommer att forekomma i manga aterberattlelser!
Har ar sa otroligt fint. En underbar del av landet. Det spelar ingen roll hur manga ganger jag varit har. Vissa plaster ar sa vackra att man tappar andan. Pa ett bra satt! Jag lovar att dela med mig av foton nar jag kommer hem.

3 kommentarer:

Svensk chekchouka sa...

âh vad spännande! Jag kan se dem framför mig. Vilken modig karl du har! Hur micket min älskar barnen tror jag gränsen gâr lângt innan tältning i spöregn och blâst... fniss.
Längtar efter att se korten!

Katarina i Holon sa...

Låter härligt, vad skönt med semester!! Ha det fortsatt trevligt så väntar jag på korten!

annai sa...

SC: Ja kelterna är rediga karlar!

Katarina: Vi har haft det underbart. Hemma nu. Foton följer de närmsta dagarna.