torsdag 2 juli 2009

Sanningen svider...

Det är nästan så att man kan tro att man börjar förlora sin glans...
Idag när jag städade badrummet inspekterade barnen nyfiket mina parfymflaskor.
"Åh mamma, flaskorna ser ut som "magic potions", trolldrycker."
Som den goda mor man är spelar man med och säger att det är trolldrycker.
"För att göra dig vacker mamma?"
Så man anses tydligen behöva magiska trick för att gör sig snygg...
Häromdagen när vi var och simmade ville sonen sitta med mig i jacuzzin, som på vår klubb har 16-års gräns.
"Nej" sa jag "Man måste vara 16. Man måste vara tonåring." Varpå sonen höjer ögonbrynen och torrt konstaterar att "Du är ingen tonåring!"
Det är tur att man inte är känslig.

2 kommentarer:

Lillie plein damour sa...

Fniss,
Visst, att höra att man inte ser SA gammal ut trots 35 âr är ju kul *ironi*

KRAM

annai sa...

Lillie: Åh, jag har det att se fram emot. Tonårsdöttrar som kommenterar mitt utseende... ;)
Kram