tisdag 8 september 2009

Fit for fight?

Så var det dags igen. Fick ett SMS från pilatesinstruktören att i morgon börjar klasserna igen efter sommaruppehållet.
Jag bävar. Sommar och semester och god mat. Massor av god mat. Ett par extra kilon god mat för att vara exakt. Och inte sådär mycket motion som man borde. Alla mina goda avsikter att göra övningarna själv här hemma rann ut i sanden.
Oj, oj, oj vad jag kommer lida i morgon. För att inte tala om hur jag kommer att lida i övermorgon...
Men det är bara att kämpa på. Jag tycker faktiskt att pilates är roligt och det ger resultat. Får repetera det mantrat för jag känner mig inte helt motiverad.
Det är roligt... Det är roligt...
Jag kan flyga. Jag är inte rädd.

3 kommentarer:

Svensk chekchouka sa...

Jag är djupt imponerad!! mina sportseancer är hittills bara mentala; jag booorde....

Katarina i Holon sa...

Det låter ju verkligen som att du tycker att det är skitkul...;-)

Det ÄR skönt att träna, men jag gillar mest raska promenader och sen gör jag ca 20 situps. Om året. Ska kanske skärpa mig också? Jag sportade massor när jag var hemma men nu när jag jobbar heltid så varken hinner eller orkar jag.

annai sa...

SC: Men hjärngymnastik är ju också nyttigt... ;-)

Katarina: Det är skönt efteråt om inte annat :-). Försöker gå och simma ett par gånger i veckan, det gillar jag. Speciellt ångbastun och jaccuzzin efteråt... Men det är svårt att få tid, ork och inspiration att göra allt det där man borde, och så ofta som man borde. Ingen risk för ortorexi här!