tisdag 22 september 2009

Törs jag tycka?

Man har ju inte kunnat undgå den heta debatten och laddade diskussionen om Hollywoodfrun Anna Anka. Jag har inte sett programmet och har väl egentligen ingen lust att göra det heller, så jag kanske inte ska ha någon åsikt. Men jag måste bara säga att jag förstår faktiskt inte varför folk blir så upprörda.
Jag har sett några av klippen på Expressens TV sida och läst några av artiklarna som skrivits. Snuttarna jag har sett har jag varken uppfattat som fantastisk underhållning eller speciellt upprörande.
Såvitt jag förstått så var det tjejens dröm att leva lyxliv i USA och nu gör hon det. Good luck to her!
Hon blev arg på trädgårdsmästaren för att han inte skötte gräsmattan och hon tycker inte att kvinnor ska sluta bry sig om sitt utseende när de gift sig. So what?
Hur kan detta reta gallfeber på folk? Hur kan detta engagera alla, från partiledare till pappalediga?
Är det verkligen så helt oacceptabelt och oförlåtligt att tycka precis tvärtemot de så kallade "reglerna"?
Kanske skulle jag tycka annorlunda om jag såg hela programmet. Kanske, men jag tror inte det. Kanske har jag varit "borta" för länge för att tycka att det är upprörande att en männsika som är hemmafru har barnflicka. Kanske borde jag maila Aftonbladet som tydligen nu vill ha kontakt med svenska kvinnor som är hemmafruar utomlands. Kanske de kan göra ett program om mig när jag skjutsar barnen till skolan, går och handlar och tar en kaffe med kompisar.
Kanske inte förresten...

8 kommentarer:

Lillie plein damour sa...

Nej det är inget att bli upprörd över, men jag förstâr inte hur maken kan gâ med pâ att frun öppnar munnen, när hon börjar reportaget med saker som en kvinna mâste gâ med pâ , "sâ är det när man är gift" och 16000 dollar tjänar vissa pâ ett âr och klarar sig pâ det, men what, det spenderar jag pâ en mânad pâ makeup...
OK...
Jag vet inte jag blir inte upprörd men jag tycker att hon verkar väldigt blâst..min favorit är, hajarna fâr inte cancer för de är gjorda av brosk och jag är brosk narkoman....
ASG

Svensk chekchouka sa...

16 000 dollar lâter säkert lika mycket för en Europé som en Europeisk lön för en vanlig Afgan... allt är relativt. Hade jag pengar skullejag ocksâ strö dem omkring mig och förmodligen ocksâ operera brösten, fniss.

annai sa...

Lillie: Folk älskar att hata!!! Jag fattar bara inte folks iver och engagemang i sånt här.

SC: Precis! Allt är relativt. Spela roll vad hon spenderar sina pengar på. Som jag sa tidigare: Good Luck to her! Är det månne det grönögda monstret som spökar i TV-sofforna?

PEC sa...

Jag läste lite kommentarer på aftonbladet och helt otroligt vad arga alla är. Min pappa var tvungen att se programmet efter allt tjafs och han kunde inget annat än att skratta. Förstår inte människorna att inte många eller inga lever som Anna Anka. Klart som tusan att de har skriptat detta för nu får hon ju maximum publicitet och serien säljer. Jag följer några serier här i USA som är likadana. Man kan inget annat än undra om det är fel i huvudet på dem som är med men inte blir jag arg och det påverkar inte mitt liv överhuvudtaget. Kram

annai sa...

Petra: Precis, det är ju TV!!! Skulle ju inte bli speciellt kul program om Anna berättade hur de sparar alla sina pengar i low yield bonds och hur hon gör när hon stryker skjortor!!!
Det är rätt roande när folk säger "fy fan vad irriterande och stöddig hon är, hon är säkert JÄTTE olycklig, men jag MÅSTE se avsnitt två nu!"
Kram

Arsouille Team sa...

Nu mâste jag oxâ kolla.......kommer tillbaka! ;)

Arsouille Team sa...

Nu har jag tittat pâ avsnitt 1. Och jag tänker inte titta ngt mer. Den som fascinerade mig mest var inte Anna utan Maria som verkade rätt hög, eller nât...jag skrattade iallafall ât hennes sk homestaging à la 400 dollar. Hennes tips om att fâ en röd kruka var oxâ rätt kul; ta det pâ matkontot:)

annai sa...

Dosiss: Och jag har fortfarande inte sett programmet! Men visst är det lustigt att folk blir så irriterade på något som inte påverkar dem eller alls har med deras liv att göra? Varför slösa energi på sådant.