fredag 11 september 2009

Svettigt

I dag har vi haft underbar sommarvärme. 23 grader (läsare i Israel skrockar lätt och tänker att 23 grader är väl inte sommarvärme heller!) och solsken från en klarblå himmel. En sådan där härlig sommardag som vi faktiskt inte haft här sedan i början av juni.
När jag åkte och hämtade barnen i skolan såg jag en liten Nissan Micra, fullastad med fem unga killar i tjugofemårsåldern. De satt tätt ihoptryckta. Rutorna var nervevade i värmen, så jag gissar att de inte hade luftkonditionering i bilen. Alla fem hade bar överkropp. Inget fel i det per se, men jag kunde inte låta bli att tänka på hur riktigt svettigt och kladdigt det måste ha varit och undra om de nästan satt ihopklistrade när de skulle ur bilen. Ni vet sådär som när man var liten och satt några stycken i shorts i baksätet på bilen och benen liksom klibbade ihop.
Sådant funderar jag på när jag är ute och kör bil.

2 kommentarer:

Arsouille Team sa...

När jag läser ditt inlägg sâ tänker jag genast pâ att du tänkte "Wow, fem svettiga välbyggda killar med bar överkropp." :)

annai sa...

Dosiss: Hihi, lite roligt ska man väl ha under skolskjutsen... ;)