måndag 1 juni 2009

Skryt


Man får skryta om sina barn. Speciellt på sin egen blogg. Där ska man skryta om sina barn.
So here goes!
Jag är så stolt över min sexårige sons läskunskaper. Han suger åt sig ord som en svamp. Varje dag har han en liten bok att läsa som del av sin läxa och det klarar han utan några problem. Jag har köpt några läseböcker med enkla berättelser för honom att läsa på egen hand och han älskar dem. Häromdagen var del av läxan att läsa igenom en lista på 100 ord. Han stakade sig på ett enda ord!
Det tror inte jag att jag hade klarat när jag var i hans ålder. Hm, jag hade inte ens börjat i skolan när jag var i hans ålder.

2 kommentarer:

Svensk chekchouka sa...

med sâ smarta föräldrar kan det inte bi annat.Lilla A läser ocksâ eller ;)
Kan se henne framför mig läsa i munnen pâ A. fniss.

annai sa...

SC: Haha, ja du, lilla A är ett kapitel för sig. hon sitter med när han läser läxor och snappar upp både det ena och det andra. Storebror frågar lillasyster hur man säger saker på irländska!