lördag 30 maj 2009

Avkopplande


Man behöver inte alltid åka någonstans. Ibland är det skönt att bara få slappa hemma.
Idag sken solen från en klarblå himmel och vi spenderade dagen i vår lilla trädgård. Härligt avkopplande.

Ja, helt avkopplande var det ju förstås inte. Under dagens gång landade diverse bollar på mitt huvud och diverse barn snubblade över mig där jag låg och solade, men det är ju sådant man får räkna med. Det jag inte räknat med var att behöva brottas med lillan över solkrämen, som hon fått för sig att dricka. Jag tror hon har missförstått det där med att skönheten sitter på insidan...


Vi dammade av grillen och avnjöt årets första hemma BBQ.
Och om vi skulle göra om samma sak imorgon skulle jag inte klaga.

2 kommentarer:

PEC sa...

Ibland kan det enkla verkligen vara det bästa och mest avslappnande. Jag gjorde tonfisk stekarna igår och det blev toppenbra och ursmaskig. Tack för tipset :-)

annai sa...

Petra: Vad kul att det smakade! Kram