söndag 3 maj 2009

Glömsk fe

Sonen lärde sig snabbt att tandtappning lönar sig. Igår ramlade tand nummer två ut när han krockade med grannpojken på studsmattan. Överlyckligt lade han tanden under huvudkudden i går kväll när han gick och lade sig.
I morse kom han inspringande till mig med tanden, alldeles bestört:
"Mamma, tandfén kom inte!"
Oups... Jäklar...Glömde...
Vi sa att hon kanske har ledigt såhär i långhelgen, men att om han provar igen i natt så kommer hon säkert och byter tanden mot en slant.
Mellandottern som inte är i tandtappningsålder än satte på sig sitt bästa ledsna ansikte igår när storebror köpte en liten leksak med utdelningen från första tanden. Snälla storebror tyckte synd om henne och sa att nästa gång han tappar en tand och får pengar och köper en leksak ska hon få leka med den.
"Or you could just give me the money!" sa hon sockersött och fladdrade med ögonfransarna och såg så oskyldig och hjälplös och ledsen ut... En riktig liten aktris!
Jag har hört från säker källa att tandfén ska på 40års kalas ikväll. Jag hoppas bara att det inte blir en alltför sen natt. Jag vill ju inte att hon glömmer att titta förbi igen...

4 kommentarer:

anna of sweden sa...

Klart att även en tandfe måste få ta lite långledigt! ;)

annai sa...

anna of sweden: ja de jobbar ju nog så hårt :)

Svensk chekchouka sa...

Var det framtand nr tvâ? isâfall kan jag berätta att min son ( född samma dag, samma âr för er som inte vet) tappade sin i förrgâr!!

annai sa...

SC: Spooky! Vad lustigt. Undrar om de fick tanden på samma dag också!