tisdag 26 maj 2009

Sommarlov

Det börjar arta sig. Familjens mesta planerare, moi, fixar och trixar och bokar. Sommarens schema börjar se riktigt OK ut.
Barnens sommarlov börjar om fem veckor och det känns skönt att ha lite ordnat.
Idag bokade jag Sverigeresan. Hurra! Två veckor hos mamma! Har ordnat det så att min mamma kommer hit och flyger med mig på ditresan och min man, som inte har lika generös semester som vi andra och därför inte kan vara i Sverige lika länge som oss, kommer över mot slutet av vistelsen och reser med oss på vägen hem. Jag flyger inte själv med tre vilda ungar. Inte med Ryanair där man inte kan boka säten bredvid varandra eller ens får förtur vid boardingen när man reser med småfolk.
Barnen blev överlyckliga när jag berättade att vi ska åka till mormor och planerar redan utflykter och måltider och besök hos de svenska kusinerna!
Intensiv immersion i svenska blir det ju också. Som en språkresa! Det är otroligt vad två veckor i Sverige gör för deras språk.
Nu ska jag bara beställa lite sol och värme också.

3 kommentarer:

Arsouille Team sa...

Jag förstâr preciiis vad du menar med Ryan Air och den intensiva "sprâkresan". Brukar göra samma resa 2 ggr/âr;)

annai sa...

Dosiss: Ja, bara för att de är billiga behöver de ju inte göra resan så besvärlig som möjligt. Jag avskyr verkligen hur alla panikrusar ombord.

Unknown sa...

Ja, man kan ju tro att sista stunden vore kommen! Pâ en halv sekund sâ stâr alla i kön.