onsdag 1 april 2009

Falsklarm

Sedan jag var tvungen att avlusa mellantjejen för ett par veckor sedan har jag varit på min vakt. Jag driver maken till vansinne med min lusparanoia och barnen springer och gömmer sig när de ser mig med en kam i handen.
Efter lunchen idag fick jag syn på vita små prickar i lillans hår. Panik! Ägg! Men det var falsklarm, tack och lov.
Lillan tycker att det är roligt när man blåser i håret på henne, sådär så att det virvlar runt lite. (Hon har inte så mycket hår än så länge, så jag klarar det utan att få syrebrist och svimma.) Idag hade mellantjejen blåst på henne under lunchen, med en mun full av ostsmörgås...
Tänk att man kan bli så glad av att ens barn har mat i håret!
Var det flickornas variant på ett aprilskämt månne?

3 kommentarer:

Lillie plein damour sa...

ASG!
Efter att ha fâtt en mun full av ostsmörgâs sâ var det väl inte bara vita smâ "ägg"!
Gud vad A är gullig. Att A fâtt löss kan jag förstâ pâ dagis, det är nog nâgot som gâr permanent, vissa behandlar ju inte sina barn.
Men C har ju sâ tunt hâr ..

Senast M hade löss sâ sâg jag att det verkligen rörde sig i huvudet, *jag ryser*
Jag fick panik...eller...ja, jag använder spray som fâr sitta i hela natten och sedan dagen efter schampoo sedan plockar jag äggen för hand.
Det är ett obsession! M grâter oftast vid synen av kammen, hon är hâröm ocksâ!!

annai sa...

Nej, jag tror varken lillans eller sonens hår är så intressanta för lössen. Vi kanske ska raka oss allihopa! Bara så att jag kan få ett lugnt liv!

Lillie plein damour sa...

ASG, jag säger ofta till M att sätta upp sitt hâr, annars sâ kommer hon att fâ löss igen och dâ rakar jag henne!