tisdag 14 april 2009

Hemhjälp

I morse åkte mamma hem till en välförtjänt vila efter en vecka hos oss. Sist vi träffades var strax före jul, så det var inte så länge sedan, men för mormor och barnbarn blev det ju till att klämma in 4 månaders umgänge på en vecka! Det har varit så mysigt att ha henne här och vi hade flera soliga dagar då vi kunde åka på utflykter.
Jag blev bortskämd med att ha en inneboende barnvakt och hjälp här hemma. Det skulle jag snabbt kunna vänja mig vid. Maken tyckte också att det var mycket trevligt att ha svärmor här. Även om han sa att det inte är direkt det han haft i åtanke när vi pratat om en Swedish au pair...??

4 kommentarer:

Karin sa...

Åh, jag förstår verkligen hur det känns. Mamma, som inte gärna vill tränga sig på, sa att vi borde försöka leta rätt på något pensionat åt henne nästa gång så att vi inte behövde ha henne upp i oss hela tiden. Men jag hävdade att det skulle vara så jobbigt för henne att behöva gå upp redan 05.30 för att hinna hem till oss lagom till att Ella vaknar, så det är nog bättre att hon sover på soffan! Erbjöd henne att vara nanny men hon har ju två barnbarn i Sverige och ett tredje på väg så hon kunde inte.

annai sa...

Karin: Haha, mycket smidigare att hon sover hos er. Speciellt om Ella skulle vakna mitt i natten. Bara besvärligt för din mamma att behöva ge sig ut i mörkret!

Unknown sa...

Jag förstâr precis vad du menar; intensivt och hjärtskärande när besöket âker hem.

annai sa...

Dosiss: Javisst. Mormor missar ju mycket. Denna gången fick hon ju vara med om första tandtappningen ialla fall!