fredag 17 april 2009

Jag är redo

Jag har tvättat och hängt undan alla vinterjackor. Mars månad var varm och torr. April mer växlande och fram till nu har vi behövt dem typ varannan dag, men nu får det vara nog. Är det mitten av april så är det. Vi får frysa om det är så. Våga vägra täckjackor!
Jag har gått igenom barnens sommarkläder och, mycket organiserat, gjort en lista på vad de behöver. Jag måste ha "köpt stort" förra året för det mesta passar i år också och listan är inte så lång.
Blir alltid lite nostalgisk när jag går igenom min egen sommargarderob. En uppgift som för övrigt är mycket snabbt avklarad. Sparar envist sommarklänningarna jag hade med mig på bröllopsresa till Seychellerna. Jag kan stolt konstatera att åtta år och tre barn senare så passar de fortfarande, även om jag sällan får tillfälle att ta dem på mig. De gjorde sig helt klart bättre på en het sandstrand på en ö i Indiska Oceanen än vid en stormig Atlantkust.
Men, vem vet? Vi kan ju faktiskt få en kanonsommar. Det händer. Det sista som överger en är hoppet...
We're ready!!

2 kommentarer:

Svensk chekchouka sa...

host, host, host!!!!
Vi har varmare än Seychellerna och vâra stränder är nästan lika vita, havet nästan lika grönt...
Här kan du glida runt i saronger och klänningar sâ mycket du vill!!!!

annai sa...

SC: Mmmm, jag skulle gärna glida omkring i värmen hos er!!