torsdag 23 april 2009

Gott om tid

Tänk vad skönt att vara ett barn och vara helt obekymrad om tider. Att inte alls känna behov av att skynda sig.
Här är det samma visa varje morgon, måndag till fredag. Mina barn glider omkring helt utan förståelse för mammas tjat och stress för att få iväg dem till skolan.
-Klä på dig nu när jag klär på lillan säger jag till sonen. Ok, säger han. Fem minuter senare hittar jag honom byggandes en legobil, iklädd kalsonger och en strumpa.
Jag har inte tid att tvätta bort tandkräm från mattan i trappan, men jag kan ju inte låta det torka in. -Det är därför jag ber er att stanna i badrummet när ni borstar tänderna!
-Nej, jag hinner inte bygga om din Transformer från en robot till ett flygplan nu. Allvarligt talat, vissa av deras leksaker kan inte vara menade för barn. De kommer med 20-sidors instruktioner och tar flera timmar att bygga om.
-Du får leta reda på fjärrkontrollen till DVD spelaren själv. Jag gör frukost! Hur kan de tro att vi ska hinna titta på Bee Movie innan vi åker till skolan?
När vi är klara att åka brukar lillan precis ha bajsat. -Gå och sätt er i bilen medans jag byter blöjan. Sure...
-Mamma var är min väska? I köket. Alltid i köket. Varje morgon!!
När jag kommer ut så sitter de såklart inte i bilen. De vandrar omkring på gatan, djupt försjunkna i ett samtal om...vad vet jag...de olika färgerna på Power Rangers kanske??
Men de behöver ju inte bekymra sig. De vet ju att mamma alltid hinner få dem till skolan i tid. Varje morgon. Mot alla odds!

4 kommentarer:

Svensk chekchouka sa...

de är verkligen tvillingar vâra söner. S är ocksâ en MARDRÖM pâ morgonen!!!

annai sa...

SC: Så totalt distraherade! Man blir galen!

Lillie plein damour sa...

Vi var likadana när vi var mindre, kommer ni i hâg, Alfons Aberg, jag kommer ,jag skall bara....
puss

annai sa...

Lillie: Neeej, INTE jag. Jag var perfekt redan som liten ;-).