lördag 27 februari 2010

Inbjudan

Vi är bjudna på 40-årsfest nästa vecka. Det har blivit en del sådana de senaste åren. Själv har jag ju minst ett och ett halvt år kvar innan det blir så dags, men jag har flera mycket äldre vänner...
Inbjudningar följer sin naturliga gilla gång och de olika sorterna avbyter varandra.
När man är riktigt ung och sorgfri så är det partaj bara för att, av ingen speciell anledning. Sedan blir det bröllopsinbjudningar, blandat med lite 30-årskalas. Nu har de flesta vänner och släktingar av samma generation som mig hunnit med att både fylla 30 och gifta sig, och med undantag av ett par få, har de som inte gift sig ännu nog inga planer på att göra det heller. Tänk att blåsa oss på en fest sådär...
Så nu är det som sagt 40-årskalasen som gäller. Efter det får vi vänta på att syskonbarn och kompisars barn gifter sig. Innan mina egna ungar dansar upp längs kyrkgången tänker jag hinna med ett par 50-årsfester också.
Sedan blir det väl "Grattis Du Har Gått i Pension" fester.
Egentligen spelar det väl ingen roll varför vi slår klackarna i taket. Huvudsaken är att vi tar oss tid så länge vi har ork.

2 kommentarer:

Arsouille Team sa...

Samma här, 40 ârs festerna avlöser varandra. Ska pâ en i april igen;)

annai sa...

Arsouille Team (Dosiss antar jag ;)):
Det är ju alltid kul med partaj, även om vi börjar bli gamla ;)