lördag 3 juli 2010

Humor?

Jag sa till maken igår att jag skulle vilja gå en kvällskurs i spanska. Eller möjligtvis italienska. Jag läste italienska ett år på gymnasiet. Språk är roliga och det är aldrig för sent att lära sig.

- Om du ska gå på kurs, varför inte gå en matlagningskurs? svarade han.
En ilsken, förnärmad blick från mig senare bedyrade han att han givetvis menade en avancerad matlagningskurs. För mer eller mindre professionella kockar...

- Varför vill du lära dig spanska? frågade han.
- An active mind is a happy mind! svarade jag.
- Active mind?! Har du inte missat den båten...?

Så man är gift med en komiker. Tur för honom att jag inte är överkänslig eller lättstött.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Min karl hade fâtt en rak höger;)

annai sa...

Dosiss:
Hehe, en arg blick får räcka den här gången ;)