lördag 31 juli 2010

Så här dags, den här dagen, för sex år sedan...

Så där sa alltid min mamma på våra födelsedagar när vi var små. "Så här dags åkte jag till BB." "Så här dags föddes du."
Då, när man var liten, undrade man kanske varför hon tjatade om det varje år. Men sedan jag själv fick barn förstår jag. Nu gör jag det själv. "Så här dags..."
Varje år på barnens födelsedagar tänker jag tillbaka och minns precis hur det var när de föddes. Blir lite sentimental. Kan inte fatta hur fort åren går. När jag tittar på dem idag ser jag ju fortfarande de där nyfödda bebisarna.
Så här dags, den här dagen, för sex år sedan låg jag och gosade med min nyfödda mellantjej. Som ju var babyn då. Hon var vår baby ända fram till den dagen lillan föddes tre och ett halvt år senare. Nu är hon stora damen. Sex år gammal. Grattis till min älskade prinsessa.

5 kommentarer:

Unknown sa...

GRATTIS! Min lilla snorpa blir 6 i december.

ExPIAtriate sa...

Grattis till stora tjejen! Forstar precis vad du menar, tittar pa sonen (7 ar) som sitter och spelar dataspel och ar sadar jobbigt tekniskt avancerad (och far mig att kanna mig riktigt antik) och undrar vad som hande med den lilla bebisen som nyss var har...
Hoppas hon far en harlig fodelsedag!

annai sa...

Dosiss: Tack! Visst springer tiden iväg?!

ExPia: Tack! Vi har firat i dagarna två nu, kalas med kompisar igår och med familjen idag.
Man kommer nog alltid att se dem som de där bebisarna på något sätt.

Jenny sa...

Grattis till stora damen!

annai sa...

Jenny: Tack snälla! :)