torsdag 1 juli 2010

Snabba ryck

Ibland är man på hugget. Snabb ur startgropen. Häromdagen gick jag till banken och ändrade kontot från mitt flicknamn till mitt "nya" namn. Ok, efter nio år och tre barn kan man kanske inte längre räkna sig som nygift, men bättre sent än aldrig.
Kontot var det jag öppnade när jag först flyttade till Dublin och var det sista "officiella" stället där jag fortfarande hette fröken och inte fru. Inte helt praktiskt eftersom jag inte längre har någon legitimation i mitt gamla namn, men hur ofta går man egentligen in till banken nu för tiden? Alla transaktioner sköts ju över nätet.
När vi gifte oss bytte jag namn med en gång. Jag ville att vi som familj, när vi skaffade barn, skulle ha ett och samma namn. Men ett par räkningar och konton blev av någon anldending aldrig ändrade, så förra året fixade jag mobiltelefonräkningen och nu i veckan var det så det sista bankkontot som blev ändrat.
Som sagt, bättre sent än aldrig.

2 kommentarer:

Karin sa...

Bra jobbat! Jag borde nog se till att ändra namn på mitt svenska körkort. Nu är det iofs bara tre år sedan jag gifte mig så det är ju ingen stress...

annai sa...

Karin: Nä, ta det lugnt. Is i magen.
Jag har bestämt nu att tio år är gränsen... ;)