måndag 12 juli 2010

Tävling

Fick en snilleblixt när barnen skulle lägga sig och utlovade ett fantastiskt överraskningspris till det barn som kan sova längst i morgon bitti.
Vi är alla trötta efter en tidig start och en lång härlig dag på ön Inisheer (bilder kommer imorgon) så det skulle vara skönt med lite sovmorgon.
Enligt reglerna för den här tävlingen är man fortfarande inne med en chans att vinna, även om man vaknar tidigt, men tyst ligger kvar i sängen och läser. Toalettbesök är tillåtna, bara man inte tar en omväg genom mamma och pappas rum.
Nu är jag inte alltför hoppfull att de ska komma ihåg det här när de vaknar men det kan vara värt ett försök. Och om de nu kommer ihåg tävlingen och faktiskt tysta stannar kvar i sina rum, istället för att inleda en gryningsattack mot maken och mig i en väldigt orättvis tre-mot-två situation, så har jag ingen aning om vad jag ska dela ut för pris. Jag fick det verkligen att låta som något mycket spännande. Jag tror inte ens att jag har något roligt godis hemma. Så mycket för den snilleblixten.

2 kommentarer:

Katarina i Holon sa...

Vilken rolig tävling!! Hur gick det och kom du på nåt bra pris?

annai sa...

Katarina:
Amy var den enda som kom ihåg och låg envist kvar i sängen tills jag gick in till henne. Överlycklig att hon vunnit! Priset var att välja en film de ska få titta på och också välja vad de ska äta till filmen. Det blev en Barbiefilm med popcorn och coca cola!