måndag 30 mars 2009

Nyheter

Min son och hans klasskamrater har My News i skolan varje dag. Alla barn har varsin bok där de får skriva ner sina nyheter och läsa upp för klassen. Det är typ: Idag är det måndag, Jag har spelat fotboll, Snart kommer min mormor och hälsar på.
I eftermiddags när jag hämtade sonen efter skolan frågade jag vad han hade haft för nyheter idag. Han svarade glatt: "Att vi hittade blod i min säng!" ???
Alltså, igår när han gick och lade sig var det en lite fläck på hans täcke. Jag gissar 3 millimeter i diameter. Antagligen efter en bortpillad sårskorpa, kanske ett rivmärke eller en lös tand. Inte speciellt dramatiskt, men det låter ju säkert väldigt trevligt när man läser upp det för klassen... Fröken kanske undrar vad vi är för underliga människor.
Jag slår vad om att det inte är för att förbättra barnens skriv- och läskunskaper som lärarna inkluderar My News i schemat. Tänk vad mycket skvaller och saftiga familjehemligheter de får höra! Barn är ju så ärliga.
Jag kanske borde be att han tar hem boken så att jag får läsa igenom vad han skrivit om oss...

2 kommentarer:

Lillie plein damour sa...

ASG.
Det kom jag i hâg att du berättade för oss när vi kom, att han skrivit om mammas tokiga vänner som kommer och hälsar pâ!!
Barn är ju sâ ärliga sâ det berättas nog mânga härliga detaljer!!

annai sa...

Lillie: jag undrar just vad han skrev om er när ni hade åkt hem, hahaha...