onsdag 18 mars 2009

One word...

...aaaahhh...

Lycka är att kunna sitta på muren framför huset och dricka kaffe i solskenet. Att vända ansiktet mot vårsolen, blunda och känna värmen på ögonlocken.

Jag säger alltid att jag skulle vilja bo någonstans där det alltid är sommar. Jag avskyr kyla och jag vidhåller fortfarande att det inte skulle störa mig det minsta om jag aldrig såg snö igen, men jag måste erkänna att våren skulle jag sakna.
Här är ju relativt grönt året om, men det är så härligt magiskt när naturen riktigt börjar vakna till liv efter vinterns blask och kyla.



7 kommentarer:

Unknown sa...

Blommar körsbärsträden nu pâ Irland?

Lisa Christensen sa...

Tack för din kommentar på min blogg :D
Ser helt underbart ut med vår på Irland!! Ser framemot våren...även om den kommer att kännas kall när man kommer från Seychellerna.

annai sa...

Dosiss: Jaaaa, sedan några dagar tillbaka. Helt underbart efter en lång kall vinter.

Lisa: Det är något speciellt med våren. Även om jag inte skulle tacka nej till lite Seychellvärme heller.. ;-)

Lillie plein damour sa...

Visst är det härligt, nu spirar det hos the lads, de behöver inte trängas och frysa längre utan de kan till och med tänka sig att komma in till er pâ middag, i know, jag kan inte släppa ämnet...
Jag pratade om det pâ jobbet häromdagen.
Puss
Jag gillar dig.

Lillie plein damour sa...

Dosiss, nej Anna snodde bilden frân en blogg i Spanien, fniss..
HPar blommar de inte än i alla fall, men det är pâ G. Kram

annai sa...

Lillie: The lads hade en tuff vinter. De frös och blev omkullblåsta. Men nu ser det ljust ut igen!

Fotnot: The lads är maskarna i vår "mask-kompost-tunna", eller vad det nu heter...

Och Dosiss, lyssna inte på henne! Både körsbärsblommorna och den blå himlen i bakgrunden är irländska! Fotade utanför mitt hus igår.

Arsouille Team sa...

Hi hi, knäppgökar. Mitt körsbärtsträd blommar inte men däremot mitt japanska äppeltrâd börjag knoppa;)