torsdag 26 mars 2009

Sol

Idag har jag solat. Fusksolat. I solarium. Törs man säga det år 2009, eller klassas man som knäpp då?
Jag ser så blek och trött och tråkig ut efter en lång vinter. Vi är ju inte bortskämda med solsken här, så jag tänker att ett par omgångar kan ju inte skada. Bara så att jag inte ser grå ut. Det piggar upp mig.
När jag gick på högstadiet och gymnasiet på 80-talet så solade alla solarium jämt. Man var solbränd året om. Inte bara sådär att man hade lite färg, utan en riktigt djup "all over tan". Knepigt. Det fanns t.o.m Miss Solarium tävlingar kommer jag ihåg! 80-talet var ju inte den goda smakens årtionde precis...

4 kommentarer:

Lillie plein damour sa...

Jag tror att det är en bra idé att sola och fâ lite solbränna, det ser sâ friskt ut tycker jag.

Svensk chekchouka sa...

min "dermatolog" sa att det âr helt ofarligt att sola tio seanser per âr! härligt med färg efter en vinterdvala!

Unknown sa...

Mina klasskompisar (tjejer) sminkade sig även med tre toner mörkare puder i ansiktet, fast de glömde halsen och sâg ut som apelsiner. Det och stentvättade jeans med hâl i, permanentat hâr och skjortor med axelvaddar!!!!!
Nu spârade jag helt ur....

annai sa...

Lillie: Ja, man känner sig friskare och fräschare med lite färg!

SC: Ja men då litar vi på det. Dessutom är det ju bara charmigt med lite rynkor ;-)

Dosiss: Det är nästan lite otäckt att titta på foton från 80-talet. Färgstarkt var det i alla fall!