söndag 8 augusti 2010

Irish Coffee, med ett mexikanskt stänk


Mannen bakom receptet till den här drinken kallar den anspråkslöst för The Best Ever Irish Coffee, och jag är benägen att hålla med. Starkt espressokaffe blandat med Whiskey, Baileys och Kahlúa. Avskräcks inte av karamelliseringen och flamberingen som krävs för preparationen. Väl värt besväret. Speciellt när det är maken som gör sig besvär...
Förföriskt gott, sött och värmande. Visst har vi irländare tur som kan dricka sånt här mitt i sommaren? Ni andra får väl vänta på att värmeböljorna lagt sig. Eller också får ni komma hit, så bjuder vi på kaffe.

4 kommentarer:

Katarina sa...

Kul med ett drink recept eller jag kallar det nog kaffe recept!

Jag har lagt till dig i min blogg, hoppas det var OK..

Kram Katarina

annai sa...

Katarina på Filippinerna:
Sonen undrade varför vi drack kaffe från vinglas ;)
Jättekul att du lagt till mig på din lista. Jag länkar till dig! :)

Jenny sa...

Vad gott! Jag drack Irish Coffee i Brighton när jag bodde där men det här ser godare ut! Jag tror att det är lagom svalt här för en sådan dryck i oktober då ni kommer ;)

annai sa...

Jenny:
Jag föredrar den här.
Ni får se till att ha alla ingredienser hemma i oktober så erbjuder jag makens bartendertjänster! :)