måndag 30 augusti 2010

Tillbaka till rutinen

Så var sommarlovet slut. Barnen började skolan igen i morse. Sonen är inne på fjärde året och mellantjejen andra, så vi hade varken nerver eller tårar. Stora, duktiga kids. De var så glada och uppåt och såg fram emot att träffa alla kompisar igen.
Bara lillan var arg för att hon inte fick stanna kvar i big school. Hon hade slagit sig ner och gjort sig hemmastadd i mellantjejens klassrum medan jag pratade lite med fröken.
Och eftersom Murphy var irländare så är det idag, efter två månaders i stort sett oavbrutet skitväder (pardon my French...), vackert väder med strålande solsken. Det slår aldrig fel.
Barnen går heldag, så det är tillbaka till rutinen med en gång. Och tänk vad lätt man finner sig i rutinen igen. Det är torsdagar och fredagar som kommer att bli lite annorlunda, då lillan ska gå på playschool två mornar i veckan.
Och jag? Var inte oroliga. Jag är säker på att jag kommer att kunna roa mig och hitta saker att göra på egen hand. Men lite konstigt kommer det kanske kännas att för första gången på åtta år faktiskt ha "schemalagd" tid för mig själv...

5 kommentarer:

Katarina sa...

Wow, egen schemalagd tid! Vad härligt, ta vara på den!

ExPIAtriate sa...

Underbart, man behover lite kvalitetstid for sig sjalv ibland! Hur gammal ar din yngsta tjej?
Kram!

annai sa...

Katarina på Filippinerna:
Ja det ska bli härligt! Ska försöka vara duktig och göra något vettigt den tiden, simma eller annan motion.

ExPIA:
Visst behöver man det och det är inte alltid så lätt att ordna!
Min lilla blir 3 i november. Vi tycker hon är redo för lite playschool ett par mornar i veckan. Från september nästa år kommer hon att gå 5 mornar i playschool och året efter det "big school". Hjälp vad tiden går! :)

Kram

Katarina sa...

Du har en blogg utmärkelse att hämta hos mig!

annai sa...

Katarina:
Oh så spännande. Då ska jag genast in till dig och kika.
Tack snälla! :)