söndag 15 augusti 2010

Vi hade relativ tur med vädret






Vi hittade en vacker, relativt platt, plats in dunerna att sätta upp våra tält på i fredags.
Vågornas konstanta "swoosh, swoosh" när de rullade in var det perfekta bakgrundsljudet.
Kvällen var sval, men inte för kall och regnet höll sig borta. Nästan hela natten. Någon gång mellan klockslagen mitt-i-natten och tidigt-på-morgonen började det smattra mot tältdukarna. Inte för att det verkade störa resten av familjen. De sov och snarkade medan jag låg och lyssnade. Vi hade klämt in oss alla fem i ett tremanstält. Det var mysigt, men lite trångt. Det regnade inte så hårt att det blev blött inne i tältet, men tillräckligt hårt för att behöva packa ihop och åka hem vid niotiden på morgonen. Frukosten fick intas hemma istället för i vildmarken.
Till nästa gång ska vi skaffa oss ett större tält. För en nästa gång blir det definitivt. För att citera lillan, "Have to do more camping!!!"


4 kommentarer:

Svensk chekchouka sa...

Här ska man ha extrem tur om man lyckas pricka in en camping helg dâ det regnar. Jag fâr huvudet fullt av minnen och hör ljudet av droppar mot nylonväggarna...
Det är viktigt att det är bekvämt när man tältar. Vi har köpt tjocka muftmadrasser och ett stort sex eller är det âttamannatält som fälls upp som ett paraply. Ska försöka hitta ett till er när vi ger oss iväg allihopa!

annai sa...

SC:
Ja, vi tänker köpa ett sexmanstält och lite mjukare underlägg, men ville ju inte investera förrän vi visste hur roligt vi tyckte det var. Och vi hade inte behövt oroa oss för att frysa. Trots att det bara var runt 10-12 grader på natten svettades vi i tältet.

Katarina sa...

Vad tyckte du egentligen själv om campinglivet? Barnen brukar ju i allfall gilla det!

Kram

annai sa...

Katarina på Filippinerna:
Vet du, jag förvånade mig själv med att tycka att det var jättemysigt. Trots regnet. Och trots att jag låg och lyssande efter "konstiga" ljud... ;)
Vi kommer helt klart campa igen!
Kram