torsdag 5 augusti 2010

Vill man vara fin...

I dag var jag på skönhetssalongen. Dessvärre inte för någon härlig, välbehövlig, välförtjänt lyxbehandling (Husband, om du läser detta, presentkort välkomnas varmt. Hint, hint...), utan för ett nödvändigt ont, bikinvaxning. Men, men, egentid är egentid och man får njuta så gott det går. Ouch!
Jag har alltid misstänkt att de på något sätt hypnotiserar eller drogar en på sådana där salonger. Att det är något i luften. Så fort jag stiger in känner jag mig så härligt avslappnad och nästan lite "lullig". Lite onykter. Det doftar så gott, belysningen är så lagom mjuk, musiken så lugnande. De pratar med en i soft, soft voices... Nu somnar man ju inte vid en bikinivaxning direkt, men det är nästan så att man slumrar till när de förberer och värmer vaxet.
Och om jag misstänkt det förut, så är jag nästan övertygad om nu att de påverkar sinnet på något sätt, för idag fann jag mig samtyckande till och bokande av en underarmsvaxning. Något som jag genomlidit en gång tidigare och sagt never again till. Men tjejen fick det att låta som en fantastisk idé och jag, i mitt "berusade" tillstånd, höll med. Åh, vilket pris vi betalar för skönhet...

4 kommentarer:

TinTin sa...

Jag skulle verkligen behöva gå och få det gjort... men här är det så dyrt att de borde fan skämmas! :)
Å andra sidan är jag gräsänka och vädret är inte bikinianpassat...

ExPIAtriate sa...

Tror minsann att det ar nagon form av droger i luften for de fa gangerna jag har varit pa skonhetssalong har jag ocksa gatt med pa underliga behandlingar eller kommit hem med nagon svindyr produkt som just da verkade lika sjalvklar i hemmet som ett kylskap men nar man val kommer hem och borjar lasa pa burken sa undrar man vad man egentligen tankte...
Men det ar harligt att unna sig lite egentid pa skonhetssalong! Hoppas det blir fler tillfallen och maken fattade vinken..hahahaha!
Kram!

Katarina i Holon sa...

Även när det gäller detta så fixar jag det själv, snabbt och billigt...suck. Det enda jag gör på salong är ögonbrynen ibland, men sen håller jag efter själv. Önskar att jag kunde unna mig lite med lyxiga behandlingar men än så länge få jag reda mig själv. Behöver du nåt vaxat i oktober så är det bara att komma till salong Katarina i Holon...jag utför även lättare kosmetiska operationer, haha!

annai sa...

TinTin:
Haha, ibland är det lika bra att det regnar och är kallt. "Maintenance" kostnaderna blir billigare så.

ExPIA:
Maken fattade vinken tror jag. Den var ju inte speciellt diskret ;)

Katarina i Holon:
Du är redig du. Operationer och skönhetsbehandlingar, blandat med fantastisk matlagning och bakning :)
Nej, det är inte så ofta jag unnar mig "lyxbehandlingar" heller, men det är kanske lika bra. Gjorde man det ofta skulle man nog inte uppskatta dem.