tisdag 25 maj 2010

Jag vet att jag inte borde


Jag vet att jag inte borde. Jag hade hittat ett par perfectly fine solglasögon. Snygga, piffiga, funktionella och prisvärda. Jag vet att jag inte borde ha gjort det, men efter att ha fantiserat om att vinna den där shoppingrundan förra veckan hade jag designersolglasögon i huvudet. Löjligt, vulgärt och omotiverat dyra.
Så igår tänkte lillan och jag att vi kan ju gå in och prova i alla fall. Bara för skojs skull. Och skojsigt var det. Måndag morgon och tjejerna i den dyra solglasögonbutiken hade inte så mycket att göra, så alla svärmade omkring mig och hjälpte och slet fram fler par att prova och sa hur snyggt det var. De tog t.o.m kort för att visa mig på datorn hur jag såg ut från olika vinklar. "Titta in i kameran." "Titta åt vänster." Jag kände mig som ett fotomodell. La Star! Jag hittade mina drömglasögon och poserade framför kameran.
Lillan provade hela sortimentet Kids Ray Bans och de tog kort på henne också.
Roligt hade vi, men jag vet att jag inte borde ha gjort det. Nu har de där perfectly fine solglasögonen bleknat i jämförelse och jag letar febrilt på eBay och andra sidor på nätet efter mina drömglasögon för ett överkomligt pris. Löjligt, vulgärt och omotiverat dyra. Men ooohhh så snygga.
Och jag vet att jag inte borde ha fnissat hejdlöst, men jag har barnslig, snuskig humor. Så när tjejerna i den dyra solglasögobutiken letade vidare efter fler par att prova och en av de ropade, "She likes big, black ones..." så kunde jag faktiskt inte hålla mig...


6 kommentarer:

Svensk chekchouka sa...

vilka var det? kan du inte sätta in en bild????

annai sa...

SC: Bild på "the big black ones" insatt ;) Roberto Cavalli. Soooooo nice och jag är sååååå snygg i dem, men EUR 380 ville de ha för dem...

Unknown sa...

Ja nu blev jag nyfiken pâ de där stora svarta;)
De är iaf vrâlsnygga!!

annai sa...

Dosiss; Hihi...
Visst är de fräsiga?!

Svensk chekchouka sa...

skitsnygga!!!!

annai sa...

SC; Visst är de!? Billigaste jag hittat är EU240 på eBay...