fredag 28 maj 2010

Weekend away

Hastigt och lustigt har vi bestämt oss för att åka söderut i helgen. Till Waterville i grevskapet Kerry närmare bestämt.
Sedan jag kom till Irland har den delen av landet haft en speciell plats i mitt hjärta. Familjen kommer inte därifrån men har alltid haft en liten bas där. Vi brukar spendera ett par veckor om året där nere och även om det bara är några timmars bilväg härifrån så känns det som att man är tusen mil från allt när man är där, omgiven av det mäktiga havet och det oländiga landskapet. Vi insuper havsluften och äter fisk och skaldjur tills det känns som att vi kommer att simma hem. Härligt.
Jag har visat bilder därifrån tidigare men kameran kommer att följa med och jag återkommer med fler foton. Det är så vackert och jag vill dela med mig.
Jag hade tänkt att vi skulle resa lätt. Det är ju så skönt att inte behöva släpa med barnvagn, resebarnsäng och nappflaskor längre. Ett par jeans, ett par shorts och några t-shirts var.
Men barnen studsade ur sängarna i morse och packade varsin ryggsäck med leksaker. Jag försökte få dem att inse att vi bara kommer att vara borta ett par nätter, men det verkade inte spela någon roll. De var i semestertagen. Som vanligt när det gäller semesterpackning så vill de ha med sig alla de där sakerna som de aldrig tittar åt annars. Nalle Puh telefonen som lillan aldrig leker med letades fram ur lådan under sängen. Böckerna om tåg och flygplan som de aldrig läser, nallen de aldrig sover med och Meccanolådan som sonen öppnat en gång sedan han fick den. Varför gör de alltid så? Lustigt.
Jag önskar er alla en trevlig helg.

4 kommentarer:

Svensk chekchouka sa...

Väntar med spänning pâ vackra kort med grönt...

annai sa...

SC: Lovar att återkomma med grönhet och skönhet :)

Unknown sa...

Vad mysigt det lâter! Jag ska stressa runt pâ Disneyland i helgen. Det ska bli kul men det är knappast mysigt;)

annai sa...

Dosiss: Nu är vi tillbaka och har haft det jättemysigt. Hoppas ni hade kul på Disney!