måndag 3 maj 2010

Ryggont

Min onda rygg, som jag trodde var bättre, är fortfarande ond. Efter kuren anti-inflammatoriska tabletter doktorn föreskrev så kändes det bättre och röntgenundersökningen visade inget onormalt. Alla kotor och ben satt där de skulle. Det känns ju skönt i alla fall.
Men förra veckan började det värka igen så jag gick tillbaka till doktorn och fick mer tabletter och övningar att göra för att stretcha och stärka. Jag ska även ta kontakt med en sjukgymnast. Om det inte är bättre om några veckor så ska han skicka mig för en MRI, en sådan där magnetisk tubröntgen. Det låter ju spännande i och för sig, men jag hoppas att det inte ska behövas.
Jag vet att det finns många människor med mycket värre krämpor än mig, men usch så jobbigt det är med ryggont. Man blir så handikappad. Det enda som hjälper något är värme, så jag sitter och ligger med varmvattenflaskan. Och svettas... Jag försökte simma häromdagen men fick ge upp efter tre simtag. Pilates kan jag inte heller göra. Det där med att komma i form innan sommaren känns just nu ganska hopplöst. Men hellre mullig och gullig och smärtfri än att gå omkring så här. More of me to love helt enkelt :)

6 kommentarer:

Svensk chekchouka sa...

NÄR DU KOMMER HIT TAR JAG DIG TILL DR GLAS. HAN FIXAR DIG PA NAGRA DAGAR!! STACKARE- RYGGONT ÄR FRUKTANSVÄRT!

annai sa...

SC: Sjukvårdsturism ;) Jag hoppas verkligen det här onda är borta innan jag kommer till dig!

annai sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
annai sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Karin sa...

Ryggont är verkligen hemskt, man blir ju fullständigt handikappad. Själv njuter jag av att foglossningen försvunnit och att jag kan gå på promenader igen men samtidigt är jag så ur form och med delade magmuskler så jag får nog följa med till Doktor Glas jag med...

annai sa...

Karin: Ja visst blir man. Har man ont i en arm eller en fot kan man ju undvika att använda just den kroppsdelen på något sätt, men ryggen är ju liksom alltid inblandad.
Vad skönt att foglossningen är borta. Det måste vara fruktansvärt.
Vi kanske kan få grupprabatt hos Doktor Glas ;)