fredag 23 april 2010

Buy buy buy!!!

Det är alldeles för lätt att göra av med pengar. Jag slösar inte. Faktiskt. Jag har blivit (ganska) duktig på att "tänka efter före". Men oj vad lätt det är att göra av med pengar. På saker som man faktiskt måste köpa.
Idag var jag tvungen att köpa ett par skor till mellantjejen och sex födelsedagspresenter. Till sex olika ungar. Men jag fuskade lite och har därmed säkert begått ett "tvilling faux pas", då jag köpte en gemensam present till barnens tvillingkusiner som fyller år i morgon. Jag vet. De är två individer och ska inte behandlas som en person. Men barnen har 13 kusiner. 13 första kusiner (säger man så?). Lägg till det deras egna födelsedagar och alla kompisars födelsedagskalas och fantasin börjar tryta efter ett tag. Dessutom fyller tvillingarna bara två år och har inte läst psykologi än, och jag tyckte att det var bättre att köpa en rejäl gemensam present istället för två mindre.
Fina skor till dottern blev det också. Twinkle Toes ska det tydligen vara. Mycket färglatt och glittrigt.
Så efter en knapp timme i stan är jag åtskilligt många euron fattigare. Alldeles för lätt. Och det enda jag köpte till mig själv var mascarpone ost. Alldeles för lätt och alldeles för orättvist...

Inga kommentarer: