onsdag 14 april 2010

Sniff

Jag bara älskar lukten av utetorkad tvätt. Och nu har utetorkarsäsongen börjat. Vi får väl se hur länge den varar. Den brukar vara lite sporadisk här... Jag tycker t.o.m om att titta på hur tvätten fladdrar omkring i vinden. Man kan riktigt se hur den härliga doften tränger in i tyget. Sad, I know.
Och sen går jag omkring och sniffar på barnen som är iklädda de utetorkade kläderna. Jag kan inte hejda mig. Det är som en drog. Väldigt beroendeframkallande. Sniff, sniff. Aaahhh!!!

6 kommentarer:

Svensk chekchouka sa...

UNDERBART!!

annai sa...

SC: Visst är det härligt!

Katarina i Holon sa...

Jag torkar ute året runt om det är uppehåll. Ofta luktar mina kläder grannen fiskgratäng eller stekta köttbullar!

annai sa...

Katarina: Åh vilken lyx att kunna torka ute jämt! Och vilken energisparare! Fast jag föredrar nog "vind doft" istället för fiskgratäng... ;)

Unknown sa...

Jag trycker oxâ min näsa i den utetorkade tvâtten. Det ä parfym som man inte kan köpa pâ flaska.

annai sa...

Dosiss: Eau de utetorkadtvätt. Det skulle bli en storsäljare :)