onsdag 21 april 2010

Underliga uppgifter

Häromdagen skrev jag om sonens lite korkade matteläxa. Idag när jag tog fram läxdagboken ur skolväskan och läste igenom uppgifterna blev jag något förundrad.
Snoppis hade han plitat ner som sista punkt.
"Eh, vad är det du ska göra med det här?" frågade jag.
"En synopsis" svarade han. "En sammanfattning av berättelsen jag har läst."
Ok. That makes more sense! tänkte jag och försökte hålla mig för skratt.
Och sen tänkte jag att oj vilka stora ord han kan min lilla sjuåring.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ungefär som när dottern springer omkring glatt och sjunger "fuck you' frân du vet vilken titelsâng;

Svensk chekchouka sa...

det lâter mycket roligare att göra än snoppis än en synopsis tycker jag!

annai sa...

Dosiss: fniss. Ibland vet man inte om man ska ratta dem eller inte ;)

SC: Eller hur?! Nasta gang tror jag vi ritar en bild och lamnar in till froken istallet!