lördag 17 april 2010

Veckans

Den här veckan kammade sonen hem det åtråvärda priset Student of the Week i skolan. Läraren belönar varje vecka en elev som arbetat hårt, alltid gjort sitt bästa, inte skrikit ut svar utan att räcka upp handen, varit snäll mot sina klasskamrater etc. Min duktiga kille.
Och själva priset? En kupong som kan bytas mot en läxfri dag som man väljer själv. Väl värt att jobba lite extra för. Jag tycker att det är jättebra att skolan uppmuntrar barnen med sådana "morötter" och visar dem att det uppskattas att de gör sitt bästa.
Funderade på om jag skulle introducera Child of the week här hemma och om jag skulle få samma resultat som fröken i skolan. Hmm, förmodligen inte.
Maken tyckte att Husband of the week kanske kunde vara ett annat alternativ. Men han sa att då vill han veta vad priset är innan han bestämmer sig för att deltaga. Så att han vet att det är värt att anmäla sig liksom. Vilken fräckhet. Att vara gift med mig är väl belöning nog...

2 kommentarer:

Svensk chekchouka sa...

asgarv, jag är säker pâ att maken hade mânga förslag till eventuella förstapris.

annai sa...

SC: Hehe, säkert...