fredag 9 april 2010

Något måste man ju göra



Jag har varit duktig. Jag har varken dammsugit eller torkat golv. Men helt sysslolös kan man ju inte vara hela dagen. Och bröd behöver vi ju till helgen. Så jag bakade lite.
Förra fredagen gjorde jag judiskt bröd. Idag blev det rustiskt Irish soda bread. En vit och en grov limpa. Komplett med kors inristade för att släppa ut okynniga älvor som annars kan förtrolla brödet med onda andar. Det gäller ju att vara på den säkra sidan. You are what you eat säger man ju.

3 kommentarer:

Katarina i Holon sa...

Fina!! Visst är det kul med bröd? Älskar att mixtra och fixa med surdegar och sen baka gott och nyttigt bröd.

Svensk chekchouka sa...

MMM, DET SER SUPERGOTT UT!

annai sa...

Katarina: Jag ÄLSKAR bröd. Både att baka och äta!

SC: MMM, det är det också ;)!