torsdag 29 april 2010

Lyxigt värre

I vanliga fall brukar jag som hemmamamma och flerbarnsförälder tycka att saker som att få kissa utan att någon kliver in i badrummet, eller att få gå och handla mat själv är att känna sig riktigt bortskämd.
Vi har inga far- eller morföräldrar "lättillgängliga", eftersom min familj är i Sverige och svärmor bor i ett annat grevskap större delen av tiden. När vi anlitar dyra barnvakter är det ju för att gå ut och roa oss. Inte för att åka till stormarknaden.
Så igår kväll när min mamma läste godnattsaga för barnen och maken och jag stack iväg till poolen tillsammans, så kändes det som lyxliv på högsta nivå. Bara vi två. Utan barn. Relaxande i jaccuzzin och ångbastun. Vi kände oss som kungen och drottningen av allt!

2 kommentarer:

PEC sa...

Jag förstår vad du menar. Vi har det ju likadant här. Jag njuter för eran skull.

annai sa...

PEC; ja ibland saknar man att ha någon som bara kan "pop over" och passa barnen en halvtimma. Visst har man vänner och släktingar som ställer upp men det är ju inte som att ha mamma i närheten.