söndag 25 april 2010

Vänner

Vi har precis kommit hem från en underbar helg i glada vänners lag. Vi har pratat och skrattat. Druckit vin och ätit gott. Årets först BBQ.
Man har vänner man växt upp med. Och man har vänner man blivit vuxen med.
De vänner jag träffade under min första tid i Dublin har blivit som min familj. Bokstavligen vad gäller min man och bildligt vad gäller de andra.
Vi började som kollegor. Alla var nya. Ingen kände någon annan. Vi var alla runt 25. Alla kom från olika delar av landet (eller i mitt fall ett annat land) med olika bakgrund och olika erfarenheter. Och vårat lilla gäng klickade direkt. Vi har roat oss kungligt tillsammans. Vi har rest tillsammans. Vi har firat bröllop och dop tillsammans. Och gråtit på begravningar tillsammans.
Nu jobbar ingen av oss kvar där vi först träffades och alla har flyttat från Dublin. Men vi träffas regelbundet och då är det alltid som att komma hem.
På vägen hem hämtade vi upp mamma på flygplatsen vilket ju gjorde avslutningen på helgen extra rolig och speciell. Nu ska vi få rå om henne i 10 hela dagar.

4 kommentarer:

Svensk chekchouka sa...

Vad fint skrivet Anna.
Hälsa mamsen sâ gott.
Kram

annai sa...

SC: Kram vännen. Mamma hälsar tillbaka.

Unknown sa...

Du är riktigt rik. Det slâr alla pengar i världen!

annai sa...

Dosiss: Jag känner mig rik när jag är omgiven av mina vänner!