tisdag 1 juni 2010

Bortbyting?

Av någon anledning har mina barn alltid ledigt första veckan i juni. Tre veckor innan sommarlovet börjar. Något ska vi ju sysselsätta oss med, så i morse tog jag med mig barnen till frissan. Alla tre var i desperat behov av hårklippning.
Två av tre barn satt som små ljus när den trevliga tjejen klippte håret på dem. Den tredje fick avlägsnas från lokalen sparkandes, skrikandes och gråtandes. Utan att ha fått håret klippt. Vi försökte allt. Mutor, hot, godis, dockor, hårrullar, speglar. Inget funkade. Totalvägran.
Inga priser för att gissa vilket av barnen det gäller. Och jag är ingen skvallerbytta, men jag kan ju i alla fall tala om att barnet i fråga är en flicka, under tre och min sistfödda.
Jag undrar om jag måste leta efter en ny frisör nu.
Enligt irländsk folktro så spelar okynniga älvor ofta människorna spratt. Ibland byter de ut människobarn mot älvbarn. Exakta dubbelgångare som besitter kraften att skapa totalt kaos i hushållet. Ibland har jag mina misstankar...

5 kommentarer:

Svensk chekchouka sa...

asgarv, för du var ju ett litet ljus när du var liten, sâ DIG kan hon ju inte brâs pâ... pfff. Min stora klippte sig en gâng. Tre höll i och en klippte. Jättefiiint blev det.

annai sa...

SC: Jamen preciiiiis! Hahaha! Det måste vara N hon brås på. Du vet hur hetsig han är... :)

Jenny sa...

Tack för din förklaring! Nu vet jag med säkerhet att jag har minst ett älvbarn i mitt hushåll!

annai sa...

Jenny: Det är en tydligen en internationell organisation! De är välorganiserade, älvorna! ;)

Jenny sa...

ha ha, ja absolut!