tisdag 8 juni 2010

Lotteri på kredit

Dottern: De har a raffle, ett lotteri i skolan i morgon. En lott kostar 2 Euro och tre lotter kostar 5 Euro.

Jag: Då får ni ta med er 5 Euro var.

De där lotterierna är alltid för en god sak. Någon välgörenhet eller utrustning till skolan. Man vill ju hjälpa när man kan.

Dottern: Or you could just give me your credit card!

Like mother, like daughter, muttrar maken.

Och jag undrar vad de skulle säga i lärarrummet om jag skickade min femåring till skolan med ett MasterCard...

4 kommentarer:

Svensk chekchouka sa...

asgarv, hon ar stortskon!!!

annai sa...

SC: Haha, hon är farlig! Hon har fått hjälpa mig knappa i koden på kontokortet ett par gånger och nu är hon mästershopparen i Twinkletoes!
"T'as ta carte?" ;)

Freedomtravel sa...

Hehe, håll i kreditkortet! Har märkt att barn tror att det finns HUR MYCKET PENGAR SOM HELST på såna där kort, som om det inte kan ta slut liksom...
;)

annai sa...

Freedomtravel: det är inte bara barn som tror det... ;) hehe