fredag 4 juni 2010

Jag mötte Lassie...

Så har man varit ute och minglat med kändiseliten igen. Känns nästan som när jag och Chekchoukan hängde på de trendiga nattklubbarna i Paris och stötte på Bono och Prince och andra stjärnor. Nästan...
Var inne på banken i morse och när jag körde därifrån noterade jag en TV kamera på parkeringen utanför det närliggande hotellet. Ut från hotellet kom ledaren för ett av landets större partier, precis när jag körde förbi. Eftersom jag inte sympatiserar med det partiets åsikter så gasade jag och lät honom inte korsa gatan. Jag menar, kan man inte rösta i riksdagsvalet måste man ju visa vad man tycker på annat vis... Nej, det var faktiskt inte därför jag inte lät honom gå. Politiker rör sig ju alltid i svärm. Det var så många som skulle över gatan och jag skulle ha blivit stående så länge. Time is money. Så jag vinkade glatt och körde förbi.
På vägen hem körde jag förbi den nya servicestationen/närbutiken där jag såg en välkänd journalist/programledare (eller vad hans titel nu är) som var där för att klippa bandet för den officiella invigningen. Spännande värre. Fast egentligen är jag inte en fan av honom heller. Och jag var för långt ifrån för att vinka.
Det är spännande och glamoröst att vara svensk hemmafru utomlands. Undrar just varför svensk TV inte valt att göra program om mig...

5 kommentarer:

Svensk chekchouka sa...

hihi, jag tycker nog att du kunde kastat bh;n pâ journalisten âtminstone ;)

annai sa...

SC: skulle bara vara rädd att han tog det på fel sätt... ;)

Unknown sa...

Du bor liksom i det "High Society". jag bor just nu i skilsmässodiket och har en massa kor som grannar;)

annai sa...

Dosiss: Nej men det låter inte roligt. Säg till kossorna att skärpa sig ;) Kram

Unknown sa...

Tja, men kossorna lever i en slags "ménage à trois";) Det är mest en massa grannar som säljer sina hus pga skilsmässa.