fredag 18 juni 2010

Tuta och kör

Vi håller på att planera vår Israelsemester i oktober. Jag tror aldrig att jag bokat en semester så långt i förväg. Inte ens vår bröllopsresa.
Satt och kollade upp biluthyrning på nätet och hittade den här förtroendeingivande hänvisningen:

Driving in Israel
The traffic and patience of drivers in Israel is really terrible. Therefore it is recommended you use other forms of transport if possible. The culture of driving is absolutely wild!

Jag mailade Chekchoukan som bekräftade att ja, det var en mycket passande och korrekt beskrivning av bilkörningssituationen.
Det låter roligt. Wild!
Jag tror jag överlåter bilkörandet till maken. Jag läser kartan istället.

7 kommentarer:

Karin sa...

Hahaha, det stämmer verkligen! Fast jag är alltid livrädd när maken kör och jag sitter bredvid men när jag själv kör är jag aldrig rädd - bara förbannad...

Svensk chekchouka sa...

asgarv, kartläsning är ocksâ " wild" ibland finns det skyltar, ibland inte, ibland pâ engelska och ibland pâ hebreiska... ;) jag skickar alfabetet redan nu sâ du kan träna!

annai sa...

Karin:
Jag är också en dålig passagerare. Jag litar på makens körförmåga, men man vet ju liksom aldrig vad för galningar man kan möta på vägarna.

SC:
Det här blir bara mer och mer spännande...

Katarina sa...

Va kul att ni ska ut och resa! Bilkärning på ett nytt ställe, ja det kan ju vem som helst få fjärilar i maen av!

annai sa...

Katarina på Filippinerna:
Det ska bli så roligt! So much to see, so little time!
Bilkörningen låter mindre lockande. Vi är ju vana vid vänstertrafik dessutom. Fast det verkar ju som om ingen skulle märka om vi körde på fel sida... ;)

TinTin sa...

Äsch, det var inte så himla farligt... :)

annai sa...

TinTin:
Jag hoppas vi säger samma sak i oktober... :)