torsdag 11 mars 2010

And that's just the way it is

Sonen hade "My News" i skolan. Slutklämmen med tillhörande illustration fick mig att skratta.

Jag ska få en laptop.
Jag ska åka till Israel.

Nu är inte jag av åsikten att en sjuåring behöver sin egen dator, laptoppen som är beställd är makens. Israelsemestern är inplanerad om ett drygt halvår. Det hindrar inte sonen från att klart och tydligt föreställa sig själv under palmerna i Israels gassande sol, lyckligt lekandes med sin fina nya laptop.
Maken säger att det är lätt att lista ut var den bestämda tonen kommer ifrån. Jag har ingen aning om vad han menar...

I am getting a laptop. I am going to Israel. And there is nothing anyone can do about it!



5 kommentarer:

Svensk chekchouka sa...

gullunge, jag visade precis O. Han log lika fânigt som jag!!
kram

Katarina i Holon sa...

HELT UNDERBART!! Så sitter jag och ullis för övrigt mest hela tiden...under en palm med en laptop!! Det ska bli sååååå kul att se er!!

annai sa...

SC: Jag tror han vill dit för att hjälpa dig be om regn ;)

Katarina: Hahaha, han kommer passa in perfekt då! Visst ska det bli kul! Bara "några månader" kvar!

PEC sa...

Underbart !!!

annai sa...

PEC: :) Han blev lite förvånad när han såg sin teckning på datorn.