fredag 12 mars 2010

Uppskattad matleverans

Ett par gånger i månaden storhandlar jag livsmedel på nätet och får det hemlevererat från stormarknaden. Så himla smidigt att inte behöva jaga barn mellan hyllorna på mataffären och att slippa släpa på kopiösa mängder blöjor, tvättmedel, juice och mjölk. Och vin... Och öl...
Väl värt några extra euro.
Barnen tycker att det är jättespännande att se vad de kommer med. De stora barnen förundrades i början av att de alltid visste precis vad vi tycker om och behöver. Nu har de fattat att mamma har ett finger med i spelet.
I dag var det leveransdags igen. Lillan släpade fram sin stol till köksbänken för att hjälpa till. Hon småpratade exalterat med budet och klappade händerna och gjorde små förtjusta utrop när varje låda bars in. Ibland är de lättroade de små.
Så nu har vi precis vinkat adjö till det trevlige varubudet och samtidigt som jag är tacksam att lillan har slutat ropa "Bye bye! I love you!" när han går, så hoppas jag att hon snart även överger att kasta högljudda slängkyssar efter honom. Visst är det bra att hon inte är blyg och visst vill vi visa vår uppskattning för ett väl utfört arbete, men jag tycker ändå att vi ska ha lite gränser.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tror nog att de tycker att det är extra trevligt att leverera hos er med en så liten entusiastisk kund. Fast det är väl klart, om DU hade slängt slängkyssar och ropat I love you efter honom så hade det varit ännu bättre.

annai sa...

Dosiss: Haha, det är nog bäst att jag håller mig till ett enkelt "thank you very much"!

Svensk chekchouka sa...

asgarv!!!!

annai sa...

SC: :)