tisdag 2 mars 2010

Liten olycka

Sonen gjorde sig illa igår när han väntade på mig efter skolan. Han lekte med kompisar på skolgården, sprang in i en stolpe, ramlade och slog huvudet i ett trappsteg och rullade efter det in i buskar och lera. Snutten, han ville väl inte göra det halvdant. Han skrapade upp ett blodigt litet sår i pannan, hade rivsår på ryggen och var väldigt lerig. Han är ok. Jag hade honom under observation hela kvällen och natten. Ingen huvudvärk, inget illamående, såret läker och han är pigg och alert. Han var även mycket nöjd med att jag skrev en lapp till läraren om att han slapp göra läxorna igår kväll. Inget ont som inte har något gott med sig...
Hans systrars reaktioner till olyckan var dramatiska och något förvånande. Mellantjejen slog händerna för ansiktet och utbrast:
"Fungerar hans hjärna fortfarande?"
Lillan fick syn på såret i morse och sa:
"Mmm. Jam. Lick his face!"
Jag vet inte om det är för mycket eller för lite mat hon får den ungen...

8 kommentarer:

Katarina i Holon sa...

Förlåt om jag fnissar men tjejernas kommentarer var så kul!!

Tur i oturen att han inte gjorde sig mer illa!

Svensk chekchouka sa...

asgarv, vilka brudar! krama A!

TinTin sa...

Axel dök in i marmorbordet i lördagsmorse och föste upp ett sår i skalpen. Han blödde förstås som en gris, men inte hälften så mycket som när jag sa att vi var tvungna att tvätta håret på honom! ;)

annai sa...

Katarina: Fnissa du, det gjorde jag också. Och han är ju ok :)

SC: Haha, ja du, här är det alltid intressant!

TinTin: Aj! Små huvuden och marmorbord är ingen bra kombo. Tydligen inte små huvuden och schampoo heller... ;)

Arsouille Team sa...

Ha ha, vilka coola syrror han har. Jag hoppas oxâ att hans hjärna fungerar fortfarande.

annai sa...

Arsouille Team: Jodå, hjärnan funkar som den ska :)

Unknown sa...

Arsouille Team är min man men han kan absolut inte skriva pâ svenska. Det var helt enkelt jag som hade glömt logga av honom;)

annai sa...

Dosiss: Jag förstod att det var du! :)