söndag 14 mars 2010

För det är min dag idag

Idag firar vi Mors Dag här.
Gullungarna hade gjort sina egna kort till mig i skolan. De hade målat och ritat och skrivit så fint. Mammahjärtat blev alldeles varmt. Bland annat fick jag komplimanger för mitt fina blonda hår! Aahh!
Lillan ville först inte vara med och fira. Hon sa att det var i protest mot överkommersialiserade högtidsdagar som bara gynnar blomsterhandlare och kortförsäljare. Nej, det sa hon faktiskt inte, och till slut kom hon i alla fall in och sjöng Happy Birthday för mig. Jag är inte säker på att hon helt fattat vad det är för dag...
Med anledning av Mors Dag så pratade de på radion häromdagen om den traditionella "Irish Mammy". Matriarken som styr och ställer med allt och alla i familjen, samtidigt som hon självmant tagit på sig någon sorts martyr roll och jag hörde ett mycket träffande skämt.

How many Irish Mammies does it take to change a light bulb?
None.
"Sure amn't I grand sitting here in the dark."

Jag önskar alla mammor där ute en underbar dag. Speciellt min egen fina mamma. Kram.

3 kommentarer:

Katarina i Holon sa...

Jag önskar dig en underbar dag också! Kram!

Karin sa...

Grattis på Mors dag!

annai sa...

Katarina och Karin: Tack! Har haft en härlig dag med god mat och dryck. Vi hade svärmor, en tvättäkta Irish Mammy, här på middag! ;)