tisdag 9 mars 2010

Svenska flickor

Idag pratade de på radion om att forskare vid Malmös universitet har kommit fram till att unga svenska människor är "more sexually fluid" än andra nationaliteter. Jag har aldrig tidigare hört uttrycket "sexually fluid" men i sammanhanget pratade man om att vara bisexuell, så jag antar att det betyder att man "flyter mellan" könen. Rätta mig om jag har fel.
De började efter detta diskutera varför om man sätter "Swedish" framför ett annat ord så blir det genast väldig intressant. Swedish girl. Swedish massage. Swedish sauna. Svenska möbler...
Lite lustigt att lyssna på som svensk. Är vi verkligen så spännande?
Det kanske är som den här videon påstår. Svenska Tjej - It's the Grej!
Den får mig att skratta iallafall.

6 kommentarer:

Svensk chekchouka sa...

sâ jäkla kul!!
Swedish lâter fint, fast här nere börar det bli ett skällsord.

annai sa...

SC: Så svenska tjej is inte längre the grej hos er alltså? Det kan väl erat lilla gäng ändra på? ;)

Unknown sa...

Min man tycker iaf att Svenska tjej is the grej;)

PEC sa...

ASG!!! Förgyllde min dag.
Petra

annai sa...

Dosiss: Min också. De har bra sma våra makar ;)!

PEC: :) Visst är den bra. Det finns fler "svenskt näringsliv" videos, en om systembolaget bl.a.

annai sa...

Dosiss: Bra smaK givetvis :)